niedziela, 11 grudnia 2016

Sprzedawca - ciemne strony. #Repost.

Ten post możecie kojarzyć ze mojego starego bloga. Raz na jakiś czas będę republikować  moje posty, które uważam za wartościowe i nadal aktualne.



Nieważne czy sprzedajesz swoje stare ale jare AGD, RTV, meble, książki, kosmetyki czy inne cuda z domu możesz się spotkać z następującymi zachowaniami:
  1. Cena – choć ustalisz ją biorąc od uwagę stan, cenę rynku wtórnego i inne czynniki otrzymasz wiadomość pod tytułem: odda Pan/Pani za darmo bo i tak nikt tego nie kupi albo  opuści Pan/Pani cenę.
  2. Sposób przesyłki, odbioru – biorąc pod uwagę punkt wyżej, dostaniesz wiadomość – a nie można by za darmo wysłać lub nie może Pan/Pani przywieźć mi do domu albo w okolice mojego domu.
  3. Pytania – mimo, że skrupulatnie napiszesz krótkie pytania i odpowiedzi i tak znajdzie się osoba która zada Ci te pytania, bo jej się nie chcę przeczytać opisu danej rzeczy.
  4. Zamiana – mimo, że jasno napiszesz wielkimi „bykami” cena nie podlega negocjacji lub nie ma opcji zamiany – ktoś zaproponuje Ci wymianę ze stratą dla Ciebie.
  5. Kultura – te słowo zapomnij, mało kto pisząc do Ciebie wiadomość napisze: witam, dzień dobry, cześć, hej.  Jednak Ty musisz być kulturalny. Mało kto poinformuje Cię, że wysyłany towar dotarł i wszystko ok. Dobrze, że masz opcje w systemie „powiadamiaj o każdym etapie wysyłki”.
  6. Towary odbiór osobisty – na bank padnie pytanie, a nie może Pan/Pani wysłać – jeśli jest wyłącznie opcja odbiór osobisty, to nie bez przyczyny, np. są to już niepotrzebne Ci kieliszki do wina.
  7. Za darmo – padają pytania czy Pan/Pani wyśle za darmo albo przywiezie mi mimo, że rzecz jest za darmo.

Sprzedawcy w sklepach internetowych wcale nie mają łatwiej.

Co ja sądzę o tym wszystkim:
  1. Jeśli potrafisz logicznie myśleć i umiesz analizować to wiesz, że Twoje ceny już są korzystne, bo nie zdzierasz z ludzi. Jednak ludzie będą zdzierać z Ciebie, szczególnie Ci bardziej majętni. Tym samym chcą, cię przerobić, żeby się obłowić.
  2. Ludzie robią różne rzeczy każdego dnia, myślisz, że mają czas i pieniądze, żeby być na każde twoje zawołanie. Niestety, każdy ma swoje życie i szanujmy czas nasz i kogoś.
  3. Lenistwo zabiera czas sprzedawcy = nie szanujesz jego czasu.
  4. Nie rób idioty ze sprzedawcy.
  5. Dzień dobry nic nie kosztuje, a świadczy o Twojej kulturze.
  6. Jeśli lubisz puzzle 1000 elementów to bez problemu wyślę Ci towar delikatny.
  7. Serioo – jesteś tak leniwy, żeby nie przywlec swojego du*ska po rzecz która jeszcze Ci długo posłuży? Nie wszystko Ci się należy za darmo.

Sprzedaż czy oddanie działającej, zadbanej rzeczy nie jest prosta. Wtedy naprawdę poznajesz pazerność ludzi.
Telefony o dziwnych porach oraz z „leniwymi pytaniami” pominę. I nie przychodzenie na umówiony  odbiór też pominę.

Post nie dotyczy wszystkich ludzi, omawia przypadki z którymi spotkaliśmy się niejednokrotnie.

Podpisujemy się pod tym oboje: Magda & Prezes.

Cicha - PoCichemu.