środa, 26 października 2016

Spódniczka Tutu, moje wykonanie i kilka rad.



W internecie na blogach i kanałach youtube jest dużo tutoriali jak wykonać spódniczkę Tutu. Postanowiłam wykonać dwie spódniczki dla dwóch bliskich mi dziewczynek. Jeśli macie ochotę zobaczyć jak mi poszło to zapraszam do dalszego czytania.



Do wykonania jednej spódniczki dla 9-10 latki użyłam:
·        wstążkę o szerokości 2.5 cm, ważne żeby kolor pasował do koloru tiulu,

·        6 rolek tiulu o szerokości 15cm, na rolce 9 metrowej,


·        nożyczki,

·        miarkę albo centymetr krawiecki,
·        kawałek kartonu, w moim przypadku 40 x 15 cm,
·        zapalniczka, bądź zapałki,
·        lakier do włosów niskiej jakości.

Mój sposób wykonania:

  1.  Zdecyduj o kolorystyce spódniczki Tutu.  Ja zdecydowałam się na 6 różnych kolorów w jednej spódniczce. Opcji jest wiele: jeden kolor, jeden kolor w dwóch odcieniach (jasny i ciemny), dwa inne kolory itp.
  2.  Zdecyduj o długości spódniczki. Ja wybrałam długość 40 cm.
  3.  Z kartonu przygotuj formę, w moim przypadku o prostokąt o wymiarach 15 x 40 cm.
  4. Pocięłam tiul na kawałki 80 x 15 cm, wszystkie 6 rolek. Owinęłam raz formę i ucięłam kawałek tiulu. Otrzymałam w ten sposób równe kawałki.
  5. Odcięłam około 130 cm wstążki. Około 43 cm od końca wstążki zawiązałam supeł.
  6.  Złożyłam jeden kawałek tiulu na pół.
    Na jednym końcu otrzymałam „pętelkę”. Wstążkę położyłam przed sobą, „pętelkę” przełożyłam najpierw pod wstążką od dołu do góry, później z góry na dół. Przez "pętelkę" przeciągnęłam  końce kawałka tiulu, zrobiłam to dokładnie i mocno. I tak z każdym  kawałkiem. 



  7. Po umieszczeniu wszystkich kawałków tiulu, około 43 cm od drugiego końca wstążki zawiązałam supeł. Przełożyłam spódniczkę na drugą stronę. Ułożyłam tiul równomiernie, przesuwając, zrobiłam to bez problemu.
  8.  Ścięłam końce wstążki na ukos. Opaliłam je zapalniczką, w ten sposób zabezpieczyłam je.
  9. Zawiązałam końce wstążki i zrobiłam ozdobną kokardkę. Ponaciągałam pasma tiulu i utrwaliłam je lakierem do włosów. Zostawiłam spódniczkę do wyschnięcia i gotowe.


Zrobiłam dwie wersje kolorystyczne:


Moim zdaniem, dwie spódniczki nałożone na siebie wyglądają najlepiej.

Spódniczki zostały stworzone do zabawy i do sesji zdjęciowej dla dwóch dziewczynek. Wraz ze spódniczkami podaruje im leginsy. Jestem ciekawa reakcji dziewczynek. Jak myślicie będą zadowolone?

Kilka rad:

  • Wstążka pozwala na dowolne przesuwanie tiulu, bo jest ślizga.
  • Do robienia Tutu również wykorzystuje się gumę ażurową, guma nie pozwala na dowolne przesuwanie przymocowanego tiulu.
  •   Następnym razem bym wybrała szerszą wstążkę, kokarda by była bardziej okazała.
  • Polecam łączenie jasnego i ciemnego tiulu. Sam jasny tiul jest mniej wyrazisty.
  •  Cięcie tiulu powinno być równe, tiul będzie się lepiej układał.
  • Ważne jest aby mocowanie tiulu było w jedną stronę.
     




    Kto Was robił taką spódniczkę Tutu?
    Cicha - PoCichemu.